Een relaxte zaterdag in Oak Park

14 oktober 2017 - Oak Park, Verenigde Staten

Bliksem, donder en harde regen!  Dit belooft niet veel goeds voor vandaag. We besluiten om vandaag een dagje rust te nemen en ons in huis te vermaken. Senyoung maakt een heerlijk ontbijt voor ons klaar, Koreaans ‘street food’. Het is een soort van dubbele toast, gevuld met een roerei met groenten en een koolsalade bovenop. Het smaakt heerlijk. Na het ontbijt neem ik een paar uur de tijd om mijn boek ‘Het achtste leven’ van Nino Haratischwili (1248 pagina’s) verder te lezen. Voor de lezers onder ons: dit epos heeft een bepaalde verslavende werking op me en ik moet elke dag een stuk verder in de geschiedenis van deze Georgische familie duiken.

het achtste leven
’s Middags nodigen Tom en Senyoung me uit om samen een film te kijken. We kijken naar de oorspronkelijke versie van Blade Runner, een donkere, spannende film met Harrison Ford, Rutger Hauer en Daryl Hannah, ondersteund door muziek van Vangelis. Jaren geleden heb ik deze film gezien en ik vind de rol en het spel van Rutger Hauer nog steeds geweldig.

blade runner
Na spanning komt ontspanning en het is dan ook tijd om lekker te relaxen in de stoomcabine.  Senyoung vertelt me dat Koreanen heel erg van sauna en stoombaden houden, vandaar deze cabine in hun eigen huis. Deze luxe laat ik me niet ontzeggen en ik vind het dan ook heerlijk om op deze manier te kunnen relaxen.

IMG_3765  IMG_3766  IMG_3771
Hierna vertelt Senyoung me dat ze na een stoombad een gezichtsmasker aanbrengen. Ook ik kom er niet onderuit en ik laat het gewoon over me heenkomen. Senyoung en ik kletsen samen verder, met het masker op ons gezicht :)
Als kers op de taart volgt een heerlijk diner: Koreaanse visschotel met groene asperges en rijst. Verwennerij ten top! Wat zal ik lekker slapen!

1. Gert Jan:
    16 oktober 2017
    heerlijk
  2. Annet Konings:
    17 oktober 2017
    Klinkt wel heel erg goed!