Een vrije dag in Chicago

19 oktober 2017

Een dagje vrij vandaag en geen professionele besognes. Van mijn besluit om nog wat sightseeing in Chicago te doen, heb ik geen spijt. Heerlijk om zo een dagje rond te slenteren in deze wereldstad. Op advies van Tom bezoeken we de Willis Tower, voorheen de Sears Tower. Met de lift bereiken we na 60 seconden de 103de verdieping. De toren zelf is 527 meter hoog maar de ‘Ledge', van waaruit je een sensationeel uitzicht hebt over Chicago, is 412 m hoog. De toren was van 1974 tot en met 1997 het hoogste gebouw ter wereld en was tot 2012 het hoogste gebouw in Noord-Amerika, maar de One World Trade Center heeft de hoogte van 527 m overschreden, waardoor de Willis Tower nu alleen nog het hoogste gebouw is in Chicago. Omdat het vandaag een gewone werkdag is, valt de wachtrij gelukkig mee. Na een tiental minuten zijn we op de 103de verdieping beland. Het uitzicht is werkelijk adembenemend. Leuk ook om een aantal gebouwen te herkennen. In de ‘Ledge’, een soort glazen box op 1,20 m van de wand af, kan ik echt ervaren hoe het voelt om 412 meter in de lucht te hangen :). Tom vindt het niet echt geweldig, ik geniet!

IMG_3945  IMG_3921  IMG_3926  IMG_3930  IMG_3932  IMG_3935  IMG_3940  IMG_3942
Na een gezonde lunch in Revival Food Hall, struinen we door het centrum en komen o.a. nog langs het kunstwerk Flamingo van Alexander Calder. Ditzelfde kunstwerk zag ik, in miniatuurvorm, in het ‘Art Institute’.

IMG_3948

Een kort bezoek aan de Rookery, waar de lichthal door Frank Lloyd Wright gemoderniseerd werd.

rookery2

IMG_3946  IMG_3947

Dit is voorlopig mijn laatste bezoek aan Chicago en de trein brengt ons weer thuis.

IMG_3952

1. Gert Jan:
    20 oktober 2017
    ik zou die Ledge ook wel spannend vinden, denk ik.
  2. Diana:
    20 oktober 2017
    Ik kan me voorstellen dat het mn adembenemend uitzicht is. Letterlijk en figuurlijk!