Gospelbrunch en 'Open House Chicago'

15 oktober 2017

Vandaag breng ik, samen met Tom, de dag door in Chicago. Om 11 uur reizen we met de trein naar het centrum om op tijd bij het ‘House of Blues’ aan te komen. Dit theater werd mede opgericht door Dan Aykroyd, Elwood Blues uit ‘the Blues Brothers’.

IMG_3780  IMG_3781
Tom heeft twee kaartjes gereserveerd voor de Gospel Brunch, op het balkon. Vooraleer het optreden start, kunnen we genieten van een heerlijke brunch. Er worden allerlei gerechten geserveerd zoals diverse salades, vegetarische gerechten, vlees- en visgerechten, broodgerechten, fruit, allerlei toetjes, wafels etc. Geen spoor van fast food te vinden :)
Om 13.00 uur worden we ondergedompeld in gospelmuziek. ‘Hallelujah! Praise the lord!’ klinkt het door het theater. Ongelooflijk welk geluid 4 mannen en 2 vrouwen kunnen produceren. Het klinkt geweldig en bijzonder om te zien hoe het publiek zich laat meeslepen met deze artiesten!

IMG_3787
Na dit spektakel gaan we Chicago verder verkennen.

IMG_3847

Vandaag is het ‘open house’ en dat betekent dat je in meer dan 200 gebouwen in Chicago een kijkje achter de schermen kunt nemen. Allereerst komen we langs de ‘Seventeenth Church of Christ Scientist’.

IMG_3799  IMG_3800

In deze unieke kerk met een zeshoekige buitengevel, bevindt zich een rond auditorium met de lay-out van een Grieks amfitheater. Hier bevindt zich een prachtig orgel met meer dan 3000 pijpen. Een paar minuten wordt het orgel bespeeld, het klinkt prachtig!
We bezoeken ook de ‘Chicago Temple, first United Methodist Church’. Het is het hoogste kerkgebouw ter wereld, 172 treden naar de ‘Sky Chapel’. Verder bezoeken we nog de ‘Chicago Loop Synagogue’ met een bijzondere glasmuur van Abraham Rattner.

IMG_3840  IMG_3832  IMG_3827  chicago temple
Indrukwekkend is ook de kluis in de ‘Chicago Board of Trade Building’. De kluisdeur is enorm en de lobby is prachtig in art deco.

IMG_3851  IMG_3852
Met het bezoek aan 2 hotels ‘Hard Rock Hotel Chicago’ en ‘LondonHouse Chicago’ hebben we voorlopig genoeg gebouwen bezocht en is het tijd om weer naar Oak Park te reizen. Onderweg naar het station, komen we op het Richard Daley plaza het prachtige standbeeld tegen dat Pablo Picasso speciaal voor Chicago heeft gemaakt.

IMG_3803  IMG_3818  IMG_3820

IMG_3824
Na het diner en het schrijven van dit blog op tijd naar bed. Morgen wacht een nieuwe werkweek!

1. Christel:
    Wauw wat prachtig!
  2. Truus:
    16 oktober 2017
    Je maakt supergoed gebruik van je tijd daar Sonja, geweldig! Je collega's mogen jaloers op je zijn.
  3. Aart Sander:
    16 oktober 2017
    Herkenbaar Sonja. Open House in Chicago is geweldig.
    Even wat ervaringen uitwisselen.