Laatste dag Morton College

20 oktober 2017

Mijn laatste werkdag bij Morton College. Nannette start vandaag met een conversatieles op A2-niveau. Deze groep start vandaag met een nieuwe serie conversatielessen, het begin van een cyclus van 8 weken. Het kennismakingsspel dat ze introduceert, levert behoorlijk wat hilariteit op. De studenten krijgen een rol WC-papier en scheuren hier net zoveel papier af als ze denken nodig te hebben bij een WC-bezoek. Daarna moeten ze bij elk velletje papier iets over zichzelf vertellen. De studenten vertellen heel ontspannen over zichzelf en Nannette stelt af en toe aanvullende vragen. Na deze opdracht bekijken we een korte film over de topografie van de USA. Hierna maken de studenten in groepjes een USA-puzzel. Naar aanleiding hiervan gaan de studenten met elkaar in gesprek over de verschillende staten van Amerika. Er ontstaan heel geanimeerde gesprekken en iedereen krijgt de kans iets te vertellen over de plekken waar ze gewoond hebben of die ze bezocht hebben. Als afsluiting van de les wordt nog extra aandacht aan woordenschat geschonken. Deze bijeenkomst is een mooie afsluiting van mijn bezoek aan Morton College.

IMG_3971  IMG_3965
Na de lunch maak ik nog kennis met de ‘provost’ van Morton College, Keith Mc Laughlin. Hij vindt het belangrijk dat staf en leraren de kans krijgen én nemen om buitenlandse ervaring op te doen. Ons gesprek spitst zich vooral toe op mijn ervaringen in de afgelopen weken.
In de middag komt Senyoung mij bij Morton College ophalen om samen naar de Koreaanse markt te gaan. Bijzonder om rond te struinen op deze markt die je het gevoel geeft in  een ander werelddeel te toeven.

IMG_3973  IMG_3977  IMG_3980

IMG_3981

Een heleboel boodschappen worden ingeslagen en rond 19.00 uur zijn we weer thuis. Met het hele gezin hebben we voor de laatste keer samen het diner en we kletsen nog de hele avond na.

IMG_3988

Morgen gaan we samen nog ontbijten buiten de deur in Forest Park. Het aftellen voor de terugreis is begonnen!

1. Diana:
    21 oktober 2017
    You've had a nice experience!!