Presentatie op Morton College

16 oktober 2017

De start van mijn tweede week in Oak Park begint thuis met de voorbereiding van de presentatie die ik vanmiddag op Morton College zal geven, zodat ik beslagen ten ijs kan komen. Het komt niet zo vaak voor dat ik een presentatie in het Engels moet geven voor ‘native speakers’. Nog even de puntjes op de i zetten, wat achtergrondinformatie erbij halen, gadgets bij elkaar zoeken en we kunnen vertrekken.
Na de lunch zoek ik het lokaal op waar de presentatie zal gehouden worden. Ik vind het altijd prettig om van tevoren de techniek uit te proberen. Niks zo frustrerend als een computer die je in de steek laat. Gelukkig werkt alles perfect en kan ik starten.
Rond 13.45 uur komen de eerste gasten binnen en om 14.00 uur kan ik echt beginnen. Aart Sander van Landstede Zwolle is ook te gast bij het Morton College en woont onverwachts de presentatie bij. Dit maakt me toch een beetje zenuwachtiger… In de presentatie vertel ik over Nederland, het onderwijssysteem, ROC West-Brabant en in het bijzonder over volwasseneneducatie bij Kellebeek College. Tussendoor deel ik stroopwafeltjes uit om ook wat te genieten van de Nederlandse lekkernijen. De toehoorders zijn bijzonder aandachtig en geïnteresseerd in het reilen en zeilen van onze afdeling. Na de presentatie trakteer ik de aanwezigen met een quiz, gemaakt met Kahoot. De winnaar krijgt een cadeautje :). Voor de anderen heb ik wat gadgets van het Kellebeek College. De presentatie wordt bijzonder gewaardeerd en vanzelfsprekend maken de complimentjes me blij.
Aart, bedankt voor de foto’s die je voor me maakte!

IMG_0849  IMG_0867  IMG_0854
De dag vul ik verder in met lezen en bloggen. Vanavond vroeg naar bed!

1. Gert Jan:
    Ik ben trots op je
    😘
  2. Jonneke Prins:
    17 oktober 2017
    Wat viel de collega's van het Morton College op, toen je iets vertelde over het volwassenenonderwijs op het Kellebeek College?
  3. Jonneke Prins:
  4. Sonja Van den Berge:
    18 oktober 2017
    Jonneke, er zijn veel overeenkomsten met hun inrichting van het volwassenenonderwijs. Zij waren zeer onder de indruk van het VAVO en het hoge slagingspercentage. Als ik weer terug ben, hebben we het er nog over.