Eerste kennismaking met Chicago

8 oktober 2017 - Oak Park, Verenigde Staten

Na een heerlijk ontbijt reizen we met de trein vanuit Oak Park naar Chicago. Het station is vlakbij en een half uurtje later stappen we midden in Chicago uit. Natuurlijk weet ik dat er heel veel wolkenkrabbers in Amerikaanse steden zijn maar toch ben ik zwaar onder de indruk van deze immense gebouwen. Tussen deze krabbers lopen, geeft me het gevoel heel klein te zijn.

IMG_3588   IMG_3591

Vandaag is het druk in de stad want voor de 40ste keer vindt de marathon van Chicago plaats. Van over de hele wereld schijnen lopers aan deze marathon mee te willen doen. De winnaar werd Galen Rupp, de eerste Amerikaanse winnaar sinds 2002.

Vanmiddag brengen we eerst een bezoek aan het Art Institute, een prachtig museum met diverse zalen en tentoonstellingen.

IMG_3569      IMG_3572   IMG_3565

Tom wil me graag de tentoonstelling van Europese en Amerikaanse kunstenaars laten zien. Wat een rijke collectie hebben ze in dit museum. We genieten van diverse werken van Claude Monet, Pierre-Auguste Renoir, Henri Matisse, Paul Cézanne, Vincent van Gogh, Auguste Rodin, Georgia O’Keeffe etc. Het is de moeite waard om nog een keer terug te komen. Omdat het museum beschikt over een goed restaurant, besluiten we hier te lunchen. Het eten is inderdaad voortreffelijk en bereid met verse ingrediënten. Lekker smullen!

IMG_3586   IMG_3589

Na onze portie cultuur, gaan we lekker wandelen in het Maggie Daley Park en het Millennium Park. Het is stralend weer en met een temperatuur van 25 graden is het heerlijk toeven in dit park. Blikvanger op het AT&T plein in het Millennium Park is de Cloud Gate, ook wel the Bean genoemd. Het kunstwerk van Anish Kapoor is samengesteld van 168 roestvrijstalen platen en zo gepolijst dat er geen naden te zien zijn. Dylan vindt het prachtig om me te laten zien hoe je het beste jezelf in the Bean weerspiegeld kunt zien. Een grappige ervaring!

IMG_3593   IMG_3596

Rond 17.30 uur besluiten we weer huiswaarts te keren en de trein brengt ons weer naar Oak Park. ’s Avonds wordt er weer lekker gekookt en om 19.30 uur genieten we van het diner en de gesprekken. Het is mooi om te ervaren dat Tom en ik veel dezelfde interesses hebben.

Benieuwd wat we morgen mee gaan maken.

1. Christel:
    9 oktober 2017
    Leuk om met je mee te kunnen lezen...ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Geniet!
  2. Gudrun:
    9 oktober 2017
    Anish Kapoor niet alleen in Tilburg ook in Chicago. Wauw. Vel plezier !
  3. Gert Jan:
    9 oktober 2017
    mooie ervaring schatje, die foto van Van Gogh kun je zo in je presentatie gebruiken ;-)
  4. Josje:
    9 oktober 2017
    Leuk om.mee te lezen. Echt genieten daar.
  5. Gerard Suijkerbuijk:
    Hoi Sonja,

Indrukwekkend hoor.
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad en zo warm bent ontvangen daar.
    Foto's zijn ook geweldig mooi.

Geniet van je verder verblijf.

Gerard
  6. Will:
    9 oktober 2017
    Leuk om je verhalen te lezen en zo te volgen hoe het is en wat je beleeft in Chicago!
  7. Lieve:
    9 oktober 2017
    Hé je bent een echte globetrotter :-) Vanop afstand geniet ik mee van je ervaringen....